دکتر احمد وثوق، معاون بخش خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان سال‌های زیادی از فعالیت علمی و پژوهشی خود را با دکتر کاظمی آشتیانی گذرانده و خاطرات زیادی از او دارد.
کد خبر: ۱۳۹۳۱۶۱
نویسنده گروه دانش و سلامت جام جم
تعداد بازدید : 27

از دکتر وثوق خواستیم از خاطراتش درباره رفتار دکتر کاظمی با دانشجویان خود بگوید و از این که چرا همه از او به‌عنوان استادی نمونه یاد می‎کنند، در این باره می‎گوید: «دکتر حسین بهاروند که در حال حاضر مؤسس و رئیس پژوهشکده زیست‎شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی پژوهشگاه رویان است، در دوره دانشجویی، پایان‎نامه کارشناسی‎ارشد خود را در همین پژوهشگاه و با دکتر کاظمی آشتیانی انجام داد. در این دوره دکتر کاظمی تمام امکانات را برای دکتر بهاروند فراهم کرد تا کار تحقیقاتی‎اش تمام و کمال انجام شود.

دکتر بهاروند نیاز به فضایی برای کارهای آزمایشگاهی داشت و چون در آن زمان فضای مؤسسه رویان خیلی محدود بود، دکتر کاظمی نمازخانه را برای انجام آزمایش‎ها به دانشجوی خود ،یعنی بهاروند سپرد و از همه خواست تا برای خواندن نماز به جای نمازخانه به اتاق ایشان بیایند. تلاش آقای دکتر برای پیشرفت کار علمی و این که تحقیقات به نتیجه برسد تا جایی بود که نمازخانه را به اتاق کار تبدیل کرد.»

دکتر وثوق در ابن باره می‎افزاید: « فضایی که در اختیار داشتیم چیزی در حدود 15مترمربع بود در حالی که امروز پس از گذشت حدود 26سال از فعالیت‎های پژوهشی رویان می‌گذرد و صدها مترمربع فضا در اختیار دارد و توانسته کار و نوع فعالیت خود را توسعه دهد.

از دکتر وثوق خواستیم با یک صفت، دکتر کاظمی آشتیانی را توصیف کند، او می‎گوید: «دکتر شکارچی ایده‎ها بود. این مهم‎ترین صفتی است که می‎توانم درباره او بگویم، چون کافی بود در جمعی حاضر باشد و ایده‎ای مطرح شود و اگر به نظرش می‌رسید که آن ایده برای آینده کشور برای نظام سلامت کشور و درمان بیماری‌های مردم کارآمد و مؤثر باشد همان لحظه تلاش می‌کرد تا ایده را عملیاتی کند و به نتیجه برساند. از درمان ناباروری گرفته تا سلول‎های بنیادی، شبیه‎سازی و ژن‎درمانی همه ایده‎هایی بود که با همت دکتر و استادان دیگر به نتیجه رسید و عملیاتی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها